Automatizarea fortei de vanzari

 

 

La inceput a fost agenda. Celebra agenda cuprindea toate datele pe care firma le detine despre un client: date despre tranzactii (comenzi, vanzari), intalniri, contacte. A fost epoca in care rolodex si tocurile pentru carti de vizita reprezentau solutia "profi". A urmat "Content Management" primul pas de a introduce tehnologia in vanzari si s-au raspandit PALM-urile cu agende, organizatoare, calendare.

 

Sales Force Automation (SFA) a aparut din necesitatea managementului de a putea obtine date centralizate de la agenti, de a dirija politica de vanzari, de a estima din timp dinamica vanzarilor.

 

SFA-ul a devenit un subset al solutiilor CRM si reprezinta solutii capabile sa ajute oamenii de vanzari sa deruleze activitatile de achizitie de clienti noi si de crestere a vanzarilor catre clientii existenti, in conditiile scaderii costurilor de operare. Avantaje:

  • la nivelul clientilor
    • se vor simti tratati ca parteneri ai organizatiei
    • vor avea mai multa incredere in angajamentul vanzatorului de a intelege nevoile concrete
    • relatii de colaborare imbunatatite
  • la nivelul angajatilor
    • dupa o reticienta preliminara, se vor implica mai activ in organizare
    • procedurile financiare ce pot fi implementate prin solutia IT sunt motivante pentru agenti
    • eliminarea prelucrarilor repetitive a informatiilor elimina sentimentul de inutilitate a operatorilor
  • la nivelul conducerii
    • buna comunicare intre departamente
    • eficientizarea muncii

 

 

Aplicatii SFA integrate cu sisteme ERP:

  • OptimallSFA, AROBS Transilvania Cluj-Napoca

                - WinMENTOR, WinMENTOR Enetrprise

  • Memo, Next IT Solutions Bucuresti

                - WinMENTOR

  • Hermes, Transart Cluj-Napoca

                - B-Org, Neomanager 7, Neomanager 4.0

  • WizTop, WizSoft Bucuresti

                - WizPro, WizCount

  • Ideal SFA, Donau Invest Cluj-Napoca

                - WinMENTOR

  • iMobile Distribution, Ropardo Sibiu

 

design by Blick