Managementul Relatiei cu Clientii

 

 

Sistemele CRM (Customer Relationship Management) sunt aplicatii informatice orientate spre imbunatatirea calitativa si ajustarea cantitativa a relatiilor cu beneficiarii firmei. Patrunderea lor in Romania este lenta, cei mai dinamici consumatori fiind inca reprezentantele companiilor straine.

 

Printre cei mai mari furnizori de solutii CRM pe piata internationala se afla SAP 22%, Oracle 16%, salesforce.com 11%, Microsoft 6% ... conform unui sondaj realizat in 2008.

 

Cele mai importante segmente vizate de aplicatiile CRM:

  • aplicatii pentru Automatizarea vanzarilor (Sales Forced Automation = SFA) pentru automatizarea relatiilor cu clientii. De regula sunt solutii croite pentru activitatea de teren a agentilor de vanzare.
  • Automatizarea marketingului (Marketing Automation) pentru activitatea de cercetare a pietei, aplicatii dezvoltate pentru campanii prin contact direct, telefonie, mailing, faxing.
  • Servicii cu clientii si asistenta (Customer Service & Help Desk Support), aplicatii dedicate activitatilor de intretinere a clientilor

 

A. Produse autohtone

 

1. P@rtner.CRM, Dyntell Software Satu Mare

  • www.sistemerp.ro
  • Categorie: vanzari, marketing, helpdesk

2. Flexmind, Soft Invest Tg. Mures

  • www.softinvest.ro
  • Categorie: helpdesk

2. Lista firme, Borg Design Bucuresti

  • www.listafirme.ro
  • Categorie: marketing

3. CRM Web, Misoft System Cluj-Napoca

  • www.crmweb.biz
  • Categorie: SFA, marketing, helpdesk

4. Pirs CRM, Sobis Solutions Sibiu

  • www.sobis.ro

 

B. Produse internationale

 

1. AnytimeCRM, Advantage Software Factory

  • www.anytimecrm.ro

2. SAP All-in-One CRM

  • www.sap.com

3. Siebel Oracle

  • www.oracle.com

4. Microsoft Dynamics CRM

  • www.microsoft.com

5. Julitec

  • www.julitec.de
design by Blick